HOUTvakman

Zoekresultaten voor ""
Filters
Geen producten gevonden...

Verzenden & retourneren

HOUTvakman.nl doet er alles aan om uw (online) bestelling zo snel mogelijk bij u thuis te bezorgen. Onderstaand vindt u alle informatie over verzending, bezorging en retourneren.

Minimale orderbedrag van €125 (excl. verzendkosten). 

HOUTvakman.nl is gespecialiseerd in het op maat aanbieden van hout voor scherpe prijzen (en tevens betaalbare verzendkosten). Om deze scherpe prijzen te kunnen bieden hanteren wij een minimale orderwaarde van Euro 125,- incl. BTW (excl. verzendkosten). Wij hopen hierbij op uw begrip. 

Verzendkosten (Nederland)

  • HOUTvakman levert gratis bij een bestelling van meer dan € 2.500,-.
  • In het geval van 'grotere producten' zoals o.a. planken, rabatdelen, balken, (tafel)bladen, tafelpoten & onderstellen: € 69,95.
  • Voor vurenhout en plaatmateriaal geldt een verzendkostentarief van € 89,95.
  • In het geval van 'kleinere producten', zoals o.a. plankdragers, beugels, olie en kleinere tafelpoten: € 19,95 (pakketpost)
  • Indien u kiest voor de verzendmethode 'afhalen' worden er € 7,50 handelingskosten in rekening gebracht.
  • Bij (minstens 1) houtproduct langer dan 400 cm rekenen we een toeslag van €20,- 


LET OP:
voor levering naar de Waddeneilanden gelden afwijkende tarieven en hierbij is in de meeste gevallen sprake van een extra toeslag. Voor de actuele tarieven kunt u contact met ons opnemen. in het geval uw aflever adres de Waddeneilanden betreft, neemt een van onze medewerkers contact met u op. Pas nadat u goedkeuring geeft op de extra toeslag wordt uw bestelling in behandeling genomen. 


Verzendkosten (België)

  • HOUTvakman levert gratis bij een bestelling van meer dan € 2.500,-.
  • In het geval van 'grotere producten' zoals o.a. planken, rabatdelen, balken, (tafel)bladen, tafelpoten & onderstellen: € 89,95.
  • Voor vurenhout en plaatmateriaal geldt een verzendkostentarief van € 109,95.
  • In het geval van 'kleinere producten', zoals o.a. plankdragers, beugels, olie en kleinere tafelpoten: € 29,95 (pakketpost).
  • Indien u kiest voor de verzendmethode 'afhalen' worden er € 7,50 handelingskosten in rekening gebracht.
  • Bij (minstens 1) houtproduct langer dan 400 cm rekenen we een toeslag van €20,- 

Levertermijn

HOUTvakman doet er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Binnen het volledige productassortiment van HOUTvakman.nl zijn er een diverse levertermijnen, deze vindt u terug op de product detailpagina.

LET OP: U dient altijd uit te gaan van de levertijd(en) zoals vermeld op de product detailpagina.

De verwachte levertijd is afhankelijk van het product en daarnaast afhankelijk van eventueel maatwerk (op maat zagen of een andere bewerking op maat). 

LET OP: Levering in België neemt normaal gesproken 1 extra werkdag in beslag.
 

Levering.

HOUTvakman.nl selecteert aan de hand van uw specifieke bestelling de best passende transporteur. Er is onderscheid te maken tussen een bestelling van vurenhout / plaatmateriaal en/of barnwood en een bestelling inclusief eiken en/of douglas hout. Onderstaand vindt u meer informatie over hoe het leveringsproces van deze bestellingen verloopt en hoe u wordt geïnformeerd. 


Bestelling vuren / plaatmateriaal.
  • U kunt ervan uitgaan dat uw bestelling - binnen de 'langste levertijd termijn' aangegeven op de productdetail pagina - geleverd wordt.
  • Uw bestelling wordt goed verpakt (waterbestendig voor een periode van max. 24 uur) en afgeleverd op het door u aangegeven adres.
  • LET OP: U wordt van te voren niet geïnformeerd over een leverdatum / tijdstip van levering.
  • Wenst u een specifieke dag af te spreken, dan kunt u telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen. Vervolgens worden er in samenspraak met u afspraken gemaakt over de leverdatum.  
     

Bestelling inclusief eiken /douglas.

  • U kunt ervan uitgaan dat uw bestelling - binnen de 'langste levertijd termijn' aangegeven op de productdetail pagina - geleverd wordt.
  • Wij nemen telefonisch contact met u op om een passende leverdatum te bespreken. 
  • Mochten wij u telefonisch niet te pakken krijgen, kiezen wij naar eigen goeddunken een leverdatum. 
  • Vervolgens informeren wij u per e-mail over deze leverdatum. U heeft 24 uur om hierop te reageren (in het geval deze datum u niet past), waarna we de leverdatum alsnog in samenspraak in kunnen plannen. Na 24 uur - zonder reactie - zullen wij uw levering inboeken. 
    Levertijdstip: Op de dag van levering kunt u telefonisch contact met ons opnemen en kunnen wij u van een gerichte levertijdindicatie voorzien. 
  • LET OP: In het geval wij rekening houden met een reactie mogelijkheid van 24 uur is het mogelijk dat de levertermijn - zoals weergegeven op de product detailpagina - niet gehaald wordt. 


Eventueel 2 leveringen bij een combinatiebestelling.

Het is mogelijk dat, wanneer u een bestelling plaatst inclusief vuren / plaatmateriaal / barnwoord EN eiken / douglas producten, er sprake zal zijn van 2 aparte leveringen. Indien dit het geval is, informeren wij u hierover. In dit geval is tevens, per unieke levering, de bovenstaande informatie van toepassing: Zie de toelichting van de levering van een vuren / plaatmateriaal / barnwood bestelling en de levering van een eiken / douglas bestelling. 

Leverlocatie

Afleveradres bereikbaar voor vrachtwagen.
Het door u ingevoerde afleveradres dient bereikbaar te zijn voor een vrachtwagen (van ong. 18 meter lang). De meeste online bestellingen worden bezorgd met een vrachtwagen. Mocht het door u ingevoerde afleveradres niet / lastig bereikbaar te zijn met een vrachtwagen, verzoeken wij  om dit tijdens of direct na uw online bestelling (binnen 1 werkdag na uw online bestelling) te melden.

In het geval het door u gewenste afleveradres niet of lastig bereikbaar is voor een vrachtwagen, wordt in samenspraak een afwijkend afleveradres gekozen waar uw online bestelling gelost wordt. Uiteraard zo dicht mogelijk bij de gewenste uiteindelijke bestemming.

Blijkt tijdens levering dat het afleveradres niet of lastig te bereiken is voor een vrachtwagen, zullen wij per direct telefonisch contact opnemen om een alternatief te bespreken. Geeft deze oproep geen gehoor en/of kan er geen passend alternatief gevonden worden, zal uw online bestelling niet afgeleverd worden en zijn de kosten voor een tweede verzending voor rekening van koper.

Plek van levering.
De uitgangspositie van onze transporteur is altijd om uw bestelling zo dicht mogelijk bij het aangegeven adres en de door u plek te bezorgen. De exacte plek van lossen, oftewel waar uw bestelling wordt geplaatst, is afhankelijk van waar de vrachtwagen (eventueel met kraan / kooiaap) kan komen. De specifieke situatie en het te berijden terrein is hierbij bepalend. 

In sommige gevallen wordt uw order geleverd op een pallet, of meerdere pallets. Deze wordt / worden niet retour genomen. 

Moet iemand de bestelling persoonlijk in ontvangst nemen?
Indien er niemand op locatie aanwezig is, zal de bestelling op de meest geschikte plek geplaatst worden. Indien u van te voren aangeeft dat er niemand aanwezig is, kunt u alvast de voorkeursplek aangeven, zodat de chauffeur hier rekening mee kan houden. Uiteindelijk zal de chauffeur op eigen inzicht de beste plek kiezen om uw bestelling te plaatsen. Tevens maakt de chauffeur hier een foto van.

Wij verzoeken u om uw bestelling binnen 1 werkdag te controleren en eventuele opmerkingen tijdig aan te leveren per e-mail.

Retourneren

Indien u niet tevreden bent met de geleverde producten, heeft u de mogelijkheid om deze binnen 14 dagen te retourneren. U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Hierbij vragen wij u wel de producten compleet, onbeschadigd en in de originele verpakking (of een vergelijkbare verpakking) te retourneren. Alle producten die niet compleet zijn en/of gebruikersschade hebben, komen niet in aanmerking voor terugname. De kosten die het retourneren met zich meebrengt, zoals bijvoorbeeld verzendkosten en verpakkingskosten, zijn voor de rekening van de klant (koper). 

LET OP: Op deze wet zijn enkele uitzonderingen, waaronder producten die door de ondernemer tot stand zijn gebracht, overeenkomstig specificaties van de consument. Dit is van toepassing op diverste producten van HOUTvakman.nl, zoals bijvoorbeeld de fijnbezaagde eiken en douglas balken en planken. Indien u gebruik heeft gemaakt van een van onze maatwerk producten, kan uw online aankoop niet herroepen noch geretourneerd worden.

Indicatie retourkosten:
Uiteraard zijn de retourkosten volledig afhankelijk van uw specifieke bestelling, op basis van onze gemiddelde orderwaarde geven wij een realistische indicatie, echter kan deze altijd afwijken van uw specifieke situatie. Uiteraard vragen wij indien gewenst een offerte aan bij onze vaste transporteur waarbij wij u voorzien van een gericht prijsvoorstel t.b.v. transport.

Indicatie retourkosten: Tussen de € 65,-  en € 125,- incl. BTW. 
In het geval van een kooiaap: € 80,- incl. BTW extra. 

HOUTvakman stort vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terug, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

LET OP: In het geval van kwaliteitsproblemen van uw levering (uw klacht valt onder de noemer defect of schade), kunt u gebruik maken van ons klachtenformulier. Hierbij streven wij altijd naar een correcte en klantvriendelijke oplossing.

Hoe kan ik geleverde producten retourneren?
Indien u de door HOUTvakman geleverde producten wilt retourneren, controleer de producten dan eerst op eventuele gebruikersschade. Indien er geen sprake is van gebruikersschade, zorg er dan voor dat de producten in de originele verpakking, of een vergelijkbare verpakking zitten. Vervolgens dient u onderstaand retourformulier in te vullen en per e-mail te verzenden naar [email protected]

RETOURFORMULIER HOUTvakman.nl (PDF-BESTAND)
RETOURFORMULIER HOUTvakman.nl (WORD-BESTAND)

Na ontvangst van een, volledig ingevuld, retourformulier neemt een medewerker van HOUTvakman binnen 2 werkdagen contact met u op.


Retouradres:
HOUTvakman 
Bosserheide 13
5855 EA, Well

Tel.  +31 (0)85 303 2932
E-mail. [email protected]

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »